EGÅ SEJLKLUB        Kapsejlads 2003

Se resultatlister for 2003

Egå båd løbsvinder på Fyn Cup

Stor deltagerfremgang ved Aftenkapsejladserne

Med en fremgang i deltagerantallet på hele 30% blev 2003 et flot år for aftenkapsejladserne i Egå Sejlklub. Med introduktionen af Easy Race - en kapsejlads for de som mest vil sejle kapsejlads for hyggens skyld og som ikke går så højt op i regler og målerbrev, fik vi en del nye både på vandet. I alt 15 både var tilmeldt sejladserne ved sæsonens afslutning. Kapsejladsudvalget takker mange gange Claus Hansen (Blue Jay), for hans ideoplæg til Easy Race som naturligvis fremover bliver en fast sejlads hver tirsdag aften i sejlsæsonen.

Selvom flere flyttede fra Båkebanen til Easy Race, kom der så mange nye sejlere til Båkebanen at denne sluttede med hele 59 tilmeldte både. De nye baner som vi nu har sejlet på de sidste 2 sæsoner har virkelig givet et sportslig løft til sejladserne, der ytres gang på gang stor tilfredshed fra sejlerne.

Singlehandsejladserne som i år blev afviklet på en ny trekantbane udfor Marinaen havde 6 gode og til tider meget spændende sejladser. Her steg deltageantallet fra 17 i 2002 til hele 23 i år hvoraf flere var helt nye udi kapsejlads. En dejlig udvikling som forhåbentlig fortsætter næste år.

Slut med overaltpræmier på Båkebanen

Fra og med næste sæson laver vi et nyt koncept til udnævnelse af en egentlig klubmester. Der skal indsejles point på Båkebanen, i Hovedkapsejladsen og den nye sejlads som vi har i støbeskeen, før der kan udpeget en klubmester. Og det vil være sådan at Hovedkapsejladsen vil vægte dobbelt i det samlede regnskab, set i forhold til de enkelte sejladser på Båkebanen.
Klubmesteren, eller klubmestrene hvis vi vælger at dele bådene op i flere grupper, bliver udråbt ved den store traditionsrige afslutning efter sidste sejlads på Båkebanen i slutningen af september måned.

Prøv en anderledes sejleroplevelse på Århus Bugten i 2004

I weekenden den 28. - 29. august 2004 introducerer vi en helt ny sejlads på Århus Bugten hvor alle klubber kan deltage lige fra Hou i syd og til Nappedam i nord.

• 60 sømil distancebane på Århus Bugten.
  • Start og mål tæt ved din hjemhavn - fra 8 startsteder sejles samme bane.
  • Et par herlige dage for kapsejlere, tursejlere og sejlerskoler.
  • En afslappet atmosfære med plads og tid til socialt samvær.
  • Det er tilladt at afbryde sejladsen og overnatte i havn eller til ankers
  • Kapsejlads for dem, der er bidt af konkurrencemomentet.
  • Tursejlads for dem, der vil tage det hele lidt mere roligt.
Sejladsen kan neutraliseres for at give mulighed for overnatning i havn. Herved styrkes det sociale element - specielt hvis flere kan blive enige om at gå ind i samme havn. Måske det kan udvikle sig til en tradition at deltagerne søger til f.eks. Tunø og Knebel Bro for natten. Her mødes man med mad, drikke og utrolige sejler-historier efter en hård dags sejlads på Bugten.

Kapsejladsudvalget arbejder hele vinteren på denne sejlads, du kan følge udviklingen her på hjemmesiden.

Har du spørgsmål eller kommentarer så kig forbi det elektroniske diskussionsforum på hjemmesiden hvor der vil være oprettet et emne som hedder Århus Bugten Rundt 2004.

HomeE-mail