Frivillige til årets to kapsejladsstævner for kølbåde

Egå Sejlklub afholder i år to kapsejladsstævner, hvor der kommer mange sejlere fra hele landet. Til hvert stævne har vi brug for 20-25 frivillige til at gennemføre arrangementerne, så sejlerne får en rigtig god oplevelse både på vandet og på landjorden.

Det er faktisk både hyggeligt og sjovt at være med til at løse sådan en opgave sammen med klubkammeraterne. Desuden vil stævnerne give et økonomisk overskud til klubben.

De to stævner er:
•    Haarup Mixer Cup for H-både, 5.-6. juni 2021 (se nærmere på stævnesiden)
•    DM for BB10m, 13.-15. august 2021 (se nærmere på stævnesiden)

Der er jo desværre endnu ikke helt styr på coronasituationen i Danmark, så vi kan blive nødt til ændre i arrangementerne til det sidste. Det er selvfølgelig især stævnet i juni, der er i farezonen. Vi er imidlertid optimister og planlægger efter at kunne gennemføre stævnerne. Men vi er klar til at foretage ændringer, hvis det bliver nødvendigt. Under alle omstændigheder vil stævnerne blive afholdt, så de gældende coronabestemmelser bliver overholdt.

Her er en liste med de opgaver, vi skal have bemandet:
•    Baneteam (flaggast, horn, måltagning, linjebåd, topmærkebåd, resultatberegning)
•    Bureau (sekretær)
•    Køkkenhjælp, morgenmad og madpakker
•    Køkkenhjælp, aftensmad
•    Øl/vand-salg, eftermiddag og aften
•    Grillpølser, eftermiddag
•    Rejsning og nedtagning af telt før og efter stævnet
•    Kranfører (hjælpe med søsætning og optagning med den blå kran)
•    Sponsorpleje

Det vil være fint, hvis du kan komme en formiddag eller en eftermiddag. Men du må meget gerne komme længere tid. Der er allerede nogle frivillige, der har meldt sig, og det ser ud til, at vi mangler flest frivillige til stævnet i august.

Du kan melde dig som frivillig ved at skrive til kapsejlads@egaasejlklub.dk. Angiv hvilke(n) opgave(r), du gerne vil være med til, og hvornår du kan, sammen med navn, telefonnummer og e-mail. Vi vil være meget glade for, hvis du angiver forskellige mulige opgaver, så vi lettere kan få bemandingspuslespillet til at gå op.

Vi vil meget gerne have din tilmelding senest 1. maj, så vi kan danne os et overblik over, om vi kan få bemandet alle opgaverne.

Du kan også skrive til kapsejlads@egaasejlklub.dk eller ringe til Karsten Bank Petersen (21 71 73 97), hvis du vil høre nærmere om, hvad opgaverne går ud på, eller hvis du har andre spørgsmål.

Med sejlerhilsen
Egå Sejlklubs Kapsejladsudvalg