EGÅ SEJLKLUB        Kapsejlads 2002

Se resultatlister for 2002

3 Egå både løbsvindere på Fyn Cup

Årets gang på Båkebanen
Ak ja, så er sæsonen slut for i år, de fleste både er på land - vores udlagte mærker er hentet hjem, så de kan gøres klar til næste sæson.

Hvordan gik det så?
Vi, kapsejladsudvalget, startede med mange diskussioner om vores Båkebane. Der var jo en del sejlere, der havde klaget over, at banen var for kedelig, at der alt for tit kun var halvvind på hele turen rundt, og det burde vi gøre noget ved!
Som sagt, så havde vi mange diskussioner, og da vi havde fundet nogle retningslinier for, hvordan den kunne se ud, gik Tage hjem og lavede forslag til nye baner. De blev igen diskuteret, og der kom en del rettelser. Så kom de på hjemmesiden, så alle sejlere kunne komme med ideer til rettelser, og til slut var vi enige om, at nu skulle de prøves.

Da sæsonen startede var der mange, der havde en mening om de nye baner. Nogle sagde, at det var noget skidt! - Vi ville miste mange deltagere på de nye tiltag. Andre sagde, at det nok skulle blive spændende.
Det viste sig, at det skulle gå rigtig godt. Vi havde mange tilmeldinger, og der var mange startende til hver sejlads. Faktisk havde vi, da sæsonen sluttede 57 tilmeldte både - det er rekord, og det er det største antal både tilmeldt klubsejlads i hele bugten - ingen af de andre klubber har så stor opbakning som Egå Sejlklub - tak for det!!

Sejladserne forløb tilfredsstillende og foråret gik. Vi lavede som noget nyt en sommerafslutning lige før sommerferien. Det blev en succes - vi fik røgede grillben og pølser.
Efterårssejladserne blev helt forrygende. Der var næsten høj solskin hver tirsdag - i hvert fald dejligt vejr - god vind og højt humør. Det var dejligt at være arrangør, og det var dejligt at være sejler. Dette kunne ses og høres, når vi kom ind fra aftnernes sejladser. Der var næsten alle pladser i klubhuset besat, og der var gang i salget af frikadeller og ribbenssteg, diskussionerne om spilersætning og nedtagning af samme, vendinger, vind og styrbord/bagbord gik højt. Ligeledes var entusiasmen høj, når aftnernes vindere blev kåret. Og så er der nogen, der synes, at de får for lidt ud af deres kontingent - de skulle bare opleve sådan en aften!

Sidste sejlads blev afsluttet på behørig vis med vores traditionsrige "gule ærter" aften. Der var fuldstændig udsolgt, og nogle sejlere gik endda forgæves. Vi havde held til at klemme 130 pladser ind i klubhuset, og der var sang og hygge.

Hovedkapsejladsen
Hovedsejladsen gik rimelig godt. Vi havde 23 deltagere, og det eneste man kunne klage over var, at der ikke rigtig var nogen vind ( det var næsten ingen vind fra skiftende retninger ), men alle kom ind til tiden, så det var da udmærket.

Næste sæson
-skal vi nu til at planlægge. Vi påtænker små justeringer af mærkeplaceringerne, og vi taler om, hvorvidt vi skal undlade at bekymre os om det ulovlige område. Vi vil nok også prøve at lade de store både (start 3) starte først, da deres bane er 2,5 mil længere end de andres. Det vil betyde at de store både kommer ind på næsten samme tid, som de andre.

Vi skal også til at planlægge "Jubilæumssejlads" en kapsejlads, der skal sejles i forbindelse med havnens jubilæum den 10. maj 2003. (husk at sætte kryds i kalenderen).
Vi går i gang med planlægningen og håber på at næste sæson bliver lige så god som denne, og i den forbindelse vil vi i kapsejladsudvalget gerne sige tak til sejlerne for den gode sæson og naturligvis en særlig tak til dem, der har hjulpet os - husudvalget, bådene, der har været udkommanderet til køkkentjans og dommertjans og ikke mindst team Blue Jay, der har stået for tilberedning af grillben til sommerafslutning og gule ærter til efterårsafslutning.

HomeE-mail