Sejlerskole

Velkommen til Sejlerskolen.

Sejlerskolen er en væsentlig del af det faglige og sociale miljø i Egå Sejlklub. I Sejlerskolen lærer du at sejle ved praktisk sejlads i sejlbåd i sejladssæsonen og ved teorikursus om vinteren.

Sejlerskolen tilbyder en stribe kurser og aktiviteter, som sammenlagt vil klæde dig på til at varetage rollen som skipper på en sejlbåd eller speedbåd på sikker og kompetent måde.

Du kan finde information om de enkelte kurser i menuen til højre, hvor du også kan tilmelde dig.

Når du har bestået prøverne i både Duelighedsteori og Praktisk sejlads, vil du kunne få udstedt et Dansk Sejlunion anerkendt Duelighedsbevis.

Har du lige opnået duelighedsbevis, tilbyder Sejlerskolen også mulighed for sejlads i skolens sejlbåde sammen med ligesindede under supervision, så du kan opnå yderligere sejladserfaring.

Skolen råder over tre sejlbåde som dækker et bredt spektrum af både på markedet – både aldersmæssigt, udstyrsmæssigt og sejladsmæssigt. Du kan læse mere om bådene i menuen til højre.

Kommunikationen og atmosfæren i Sejlerskolen er åben og fri. Den foregår hurtig og dynamisk – både til og fra skolen og på tværs mellem alle kursister.

Udover den egentlige skolesejlads i ugens hverdage, arrangeres der gerne grillaftner og weekendture.

Vi anvender følgende sites til kommunikation:

Er der spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte sejlerskolen – via menuen til højre.

Bestyrelsen i Egå Sejlklub