BB10m DM 2021

Billeder fra festmiddag
Billeder fra præmieuddeling

20.08.2021 Billeder fra stævnet og omtale i bådpressen
Der er nu 95 billeder fra stævnet tilgængelige.

TV2 Østjylland har haft et indslag om både BB10m DM og det det samtidige Finn-jolle DM. Se indslaget (bl.a. med droneoptagelser) HER

MinBaad.dk har haft en fin omtale, læs den HER

15.08.2021 Stævnet er afsluttet med i alt 8 sejladser og en ny danmarksmester
Lørdag formiddag gav én sejlads i 6-10 m/s: Derefter tiltog vinden til over 12 m/s, som var grænsen for at kunne starte en sejlads. Sejlerne blev derfor sendt i havn resten af dagen.

På sidstedagen søndag var vinden nede på 5-9 m/s og baneleder Martin Frislev fik gennemført 3 sejladser. Før sidste sejlads var stillingen tæt i toppen med DEN 33 (Bjarne Venø Petersen, Skælskør) i front og de næste tre både a point med 6 point mere. Efter sidste og 8. sejlads var DEN 33 stadig på førstepladsen, men med kun ét point mindre end DEN 63 (Ulrik Larsen), og med yderligere to point til DEN 67 (Søren Koitzsch) på tredjepladsen. Se hele resultatet ovenfor.

13.08.2021 Første dags sejladser
DM-stævnet blev åbnet torsdag aften. Fredag formiddag er første sejlads afviklet under perfekte forhold med solskin og 5 m/s fra syd. Derefter lykkedes det at gennemføre yderligere 3 gode sejladser i øgende vind.

08.08.2021 Deltagerliste og sejladsbestemmelser (SI) er klar
Du finder deltagerlisten ovenfor og sejladsbestemmelserne HER

12.05.2021 Indbydelse (NOR) er klar, og tilmelding er åbnet
Tilmeldingen er nu åben til DM for BB 10-meter fra Egå Marina. Tilmeldingsfristen er 15. juni, men meld dig hellere til med det samme. Indbydelse (NOR) med program er også klar. Indbydelsen er HER

Stævnet vil naturligvis blive afholdt, så alle coronarestriktioner bliver overholdt. Planlægningsgruppen følger situationen nøje og er klar til at foretage de nødvendige tilretninger af arrangementet.

21.03.2021 Vil du være frivillig til BB10m DM?
Vi kan kun gennemføre et danmarksmesterskab med hjælp fra en flok frivillige, som kan sørge for, at stævnet fungerer på vandet og på landjorden. Det er både sjovt og spændende at være med til at gennemføre sådan en opgave sammen med klubkammeraterne.

17.01.2021 Egå Sejlklub afholder DM for BB10m i 2021
Egå Sejlklub har fornøjelsen at invitere alle BB10m-sejlere til Danmarksmesterskabet 2021 med spændende sejladser på Aarhus Bugten. Frivillige fra Egå Sejlklub vil sørge for et godt stævne, hvor der bliver kræset for deltagerne. På nuværende tidspunkt kan vi ikke vide, hvordan coronasituationen bliver i august, men vi håber, at vi kan gennemføre stævnet uden begrænsninger.

Skriv allerede nu stævnet i kalenderen og lav en foreløbig tilmelding med menupunktet til højre.

Kort om stævnet:
•    Egå Sejlklub står for stævnet, som sejles fra Egå Marina.
•    8 op-ned baner fordelt på fredag, lørdag og søndag.
•    Banen udlægges på Aarhus Bugten med kort sejlads fra Egå Marina.
•    Egå Sejlklub arrangerer morgenmad og smør-selv madpakker fredag, lørdag og søndag, spisning torsdag og fredag aften samt festmiddag lørdag aften.
•    Kran er tilgængelig fra torsdag til søndag.
•    Mulighed for campering med telt, campingvogn eller camper.
•    Nærmere detaljer følger i indbydelsen (NOR).

Foreløbig tilmelding er allerede åben. Den 17. maj offentliggøres indbydelsen til stævnet (NOR) på stævnets hjemmeside, og den egentlige tilmelding åbnes. Tilmeldingsfristen er den 15. juni.

Stævnets hjemmeside, hvor alle informationer, indbydelse, tilmelding, resultater osv. bliver tilgængelige: egaasejlklub.dk/bb10m-dm-2021

Hent denne teaser som pdf HER