Kom på første parket til THE OCEAN RACE i Aarhus fra 29. maj til 8. juni

The Ocean Race er verdens måske største og mest krævende sportsbegivenhed, hvor et felt bestående af nogle af klodens dygtigste sejlere i løbet af ni måneder racer jorden rundt i en etapebaseret kapsejlads.

For første gang i historien er Aarhus og Danmark at finde på ruten rundt om planeten. I Aarhus er det etapemål for foilende IMOCA 60 både og VO 65’erne støder til for resten af turen. Så der er fuldt hus med det ultimative indenfor offshore ræs.
Læs mere på HER og HER.

Egå Sejlklub indgår i det 25 RIBs store Marshallberedskab, der sikrer ”fri bane” ved adskillelse af kapsejladsen og de 3-400 publikumsbåde.

Vi er med på vandet med 2 Marshall RIBs den 29., 30. og 31. maj og den 4. og 8. juni, men vi har endnu ikke bemandet dem. så her er en enestående mulighed for at deltage i det fantastiske sejlarrangement, se de store ræsere på tæt hold og møde en masse sejlere.

Hver RIB bemandes med en RIB fører og en medhjælper. Vi vil meget gerne have en gennemgående RIB fører på hver af bådene men gerne nye hjælpere til de enkelte dage så så mange som muligt får muligheden.

Er du frisk på at være med, er det bare med at komme til tasterne nu eller senest fredag den 12. maj.

I tilmeldingen HER, bedes du oplyse navn, tlf.nr. og e-mail og i tekstfeltet hvilke dage du kan være med, RIB fører eller hjælper og gerne trøjestørrelse for sponsortøj.

Der holdes infomøde i uge 20 i ES, hvor vi får den endelige mandskabsplan på plads, ved lodtrækning hvis der er mange, der gerne vil være med. Opslag for infomøde er på vej.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe eller skrive.

Med Sejler hilsen, _/)

Ole Sønderby