Vhf-Src

Egå Sejlklub afholder åben VHF-SRC kursus med prøve

Kurset er prøveforberedende i forhold til erhvervelse af det lovpligtige SRC certifikat. (VHF+DSC). Undervisningen er en kombination af tavleundervisning og øvelser.

Mere info her: https://www.soefartsstyrelsen.dk/SkoleFritidssejlads/UddPersonligeBeviser/SRC-certifikat/

Kursus og prøve afholdes i sejlklubbens klubhus på Egå Marina.

Datoer:

5 januar 2022

18:00 – 21:00                   Teori, teknik

6 januar 2022

18:00 – 21:00                   Opkald procedurer mv.

12 januar 2022

Repetition og prøve træning

13 januar 2022

18:00 – 21:00                 Repetition og prøvetræning samt prøve 😊

Pris og tilmelding:
Gebyr for kursus er 650,- for medlemmer af Egå sejlklub og 1150,- for ikke medlemmer. Det er kontingent status på tilmeldingstidspunket der bestemmer prisen.

Kursusgebyr inkluderer kaffe og te, kompenium der dækker pensum samt hæftet ”Radiostationer i skibe – Tilæg”. Tillægget må medbringes til prøven. Du kan med fordel tage yderligere noter fra undervisningen.

Betaling sker på Sejlklubbens Mobile-Pay nr. 338647, med oplysning om navn sammentidig med tilmeldingen.
Seneste tilmelding og betalingsdato er 30. november 2020 kl. 20:00 aht. bestilling af materialer.

Prøve:
Såfremt du ønsker at gå til den skriftlige prøve skal du selv tilmelde dig hos prøveudbyder. Nærmere info sendes til din mailadresse efter 13 december. Prøvepris er ca. 500,-, afhænig af udbyder.

Link til prøveeksempel: HER

Hjemmearbejde:

Det vil være en god ide at du har gennemlæst lært det fonetiske alfabet udenad inden 1. aften – det er med garanti en del af prøven. Link til fonetisk alfabet: HER

Herudover skal der påregnes noget udenadslære ?

Med Venlig Hilsen
Sejlerskolen