Vores aftenkapsejladser Båkebanen og Easy Sejlads 2023 blev afsluttet med Gule Ærter arrangementet 19. september. Arrangementet plejer at blive indledt med en kapsejlads på kort bane, men den blev aflyst pga. varsel om vind på 14-17 m/s i sejladsområdet med vindstød over 22 m/s.

88 kapsejlere havde sikret sig billet til spisningen i klubhuset. Der blev serveret gule ærter suppe med kogt flæsk og medister. Derefter var der kaffe og mange slags hjemmebagte kager.

Aftenen sluttede med uddeling af Godt Gået pokalen og præmier for den samlede serie af årets tirsdagssejladser på Båkebanen.

Find årets samlede resultater på Båkebanen HER, og i den nørdede udgave HER.

Årets modtager af Godt Gået vandrepokalen blev Lars Dalbøge, som er en ivrig kapsejler. Han har mest sejlet kapsejlads i Folkebåd, hvor han har været med til at vinde det største trofæ, Guldpokalen, og flere DM’er. Lars har desuden ydet en kæmpe indsats i Kapsejladsudvalget fra 1984 til 2022! Han har hjulpet med alle slags opgaver i udvalget, fx Pointsejladserne, dommerbåden Mette, vores mærker til Båkebanen og Easy Sejlads, taget en tjans i dommertårnet osv. osv. Selv efter at han er gået ud af udvalget, har han hjulpet med flere kapsejladsopgaver. Lars kommer altid med godt humør og bidrager til den gode stemning. Det vil være svært at finde en modtager af pokalen, som bedre end Lars lever op til pokalens formål om at honorere ”gode resultater, hjælp eller bidrag til bedre og sjovere kapsejlads”.

Præmiebordet
Godt Gået pokalen

Lars Dalbøge

Easy Sejlads

Arne Jasper
Trio 96
Metiki

Arne har været meget ihærdig på Easy Sejladsen.

Start 1 – Mindre både med spiler

Steen Wessberg
Bavaria 31
Luna

Steen kom ikke med på billedet

Michael Lonsdale
Bavaria 33
Windborn

Jens Peter Bendixen
Hanse 370
Karma

Køkkenholdet

Der var stor tilfredshed med og
applaus til køkkenholdet 🙂

Holdet bestod af Jan Kolborg,
Gyda Larsen, Helge Brøndum,
Kirsten Rohde, Lone Blichfeld
og Anne Juul.

Præmiesponsorer

Vinpræmierne er skænket af Italienske Vine og Delikatesser i Sjelle.

Klubmestrene fik gavekort skænket af AFI Marine.