Introduktionsforløb for nye kapsejlere 2024

Kapsejladsudvalget arrangerer dette forår nogle arrangementer for dig, der er nysgerrig efter at høre om, hvad kapsejlads går ud på, og hvorfor det er spændende, sjovt og lærerigt. Du kan deltage i arrangementerne uanset om du er helt ny sejler, eller om du allerede har sejlet mange sømil. Om du er skipper med egen båd, eller om du gerne vil være gast på en båd er ligegyldigt. Kort sagt, alle er velkomne!

Torsdag den 21. marts kl. 19 afholder vi et arrangement, som vi kalder Kapsejlads – Hvorfor, hvordan og hvorledes?, hvor to medlemmer af Kapsejladsudvalget vil fortælle lidt om, hvordan de er kommet i gang med kapsejlads, og hvorfor de bliver ved år efter år. Der vil være masser af tid til at stille spørgsmål og til at snakke helt praktisk om, hvordan kapsejlads fungerer. Kapsejladsudvalget disker op med kaffe og kage 🙂 Du kan læse mere om arrangementet og melde dig til HER.

Tirsdag den 23. april kl. 18 er der Kapsejlads for begyndere, som er et introduktionskursus til kapsejlads. Her går vi lidt mere i detaljer med, hvordan besætning og båd forberedes til kapsejlads, og hvordan en kapsejlads foregår fra start til mål. Der vil være lidt om Kapsejladsreglerne, og vi fortælle om de aftenkapsejladser, sejlklubben tilbyder, og om andre kapsejladser. Du kan læse mere om kurset og melde dig til HER.

Som en del af de to aftenarrangementer vil vi sammen med deltagerne finde ud af, om der er interesse for noget praktik. Vi kan f.eks. lave nogle små træningssejladser kun for begyndere, eller deltagerne kan få en coach fra Kapsejladsudvalget med ud på en aftenkapsejlads.

Med sejlerhilsen
Egå Sejlklubs Kapsejladsudvalg